Söndagsångest

Idag var en sån dag som det aldrig blev ljust på, eller vad vet jag? Det kanske var ljust imorse men då sov jag.
Idag vaknade jag med huvudvärk, lite lätt illamående och söndagsångest. Helst hade jag legat kvar i min säng men jag gick upp och städade efter igår istället. Vi firade Hanna igår, vi gick och la oss tjugo över sju, 07:27 stod det på klockan sista gången jag kollade innan jag föll in i dvala, något slags mellan ting mellan vaket tillstånd och sömn. Ganska mysigt, då kan man styra drömmarna själv.
Idag har jag varit och kollat på vart vi ska flytta, eller kollat på huset. Vi var aldrig inne i lägenheten för den håller på att byggas. Det ligger fint, faktiskt. Precis vid vattnet och 300 meter från bussarna och saltsjöbanan. 2 kilometer från Slussen, klart ett plus nu när jag ska börja gymnasiet och inte vet vart.
Jag har också handlat och gjort ett halvhjärtat försökt till att kolla på film. Pluggat lite har jag också lyckats med.
Nu ska jag och far kolla på Bröderna Grimm sedan ska jag nog försöka sova några timmar tills skolan imorrn. Vi ska på något studiebesök till en kyrka, eller något, jag vet inte.
Jag saknar Dalarna och Julafton och snöbollskrig och gemenskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0